Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

 

Een tankkaart is gratis. Je betaalt enkel 5 euro waarborg.

Om veiligheidsredenen is het niet mogelijk om de code van je AVIA-tankkaart aan te passen.

De bankkaart wordt door één van onze medewerkers opgehaald. Je krijgt ze per post terug.

Indien je dat wenst kan er een limiet vastgelegd worden of kan je een bepaalde soort brandstof aan de kaart koppelen.

Elke AVIA tankkaart heeft om veiligheidsredenen een maximale limiet per dag, week of maand.
Neem contact op met de klantendienst indien u deze wenst te wijzigen.

Dankzij je tankkaart kan je:

  • maandelijks betalen
  • veilig tanken (dankzij een tanklimiet of aangeven soort brandstof)
  • van kortingen genieten op de officiële brandstofprijs. Wens je hierover meer info? Contacteer ons gerust.

Neen, deze dienst is gratis indien het maandelijks te factureren bedrag hoger is dan 150 euro (voor particulieren). Vraag hier je papieren versie op.

Je kan met je tankkaart terecht bij elk Belgisch tankstation van AVIA, Power, Gabriëls, Lukoil en de resterende Octa Plus tankstations.

Elk tankstation beschikt over een infobus, vul een briefje in en deponeer het in de bus.

Laat ook al je gegevens achter.

  • Geef het verlies van je kaart onmiddellijk door aan AVIA of blokkeer je kaart via CARDSTOP op het nummer 078 170 170.
  • Vraag daarna een nieuwe kaart aan.

Je vraagt een nieuwe kaart aan en krijgt een nieuwe code. Ook deze kaart is gratis, je betaalt enkel 5 euro waarborg.

Stuur de kaart op of breng ze binnen. Je krijgt een nieuwe kaart en code.

Prijzen zijn afhankelijk van de concurrentie en van regio tot regio.

Absoluut, AVIA biedt je dit gratis aan.

Als je de pincode van je kaart nog kent, kan deze gedeblokkeerd worden door ATOS. Breng ons hiervan wel op de hoogte. Na een uurtje is je kaart weer actief en kan je met je gekende code weer tanken. Ben je de code vergeten? Zie de vraag “Ik ben mijn tankkaart verloren/Mijn tankkaart is gestolen. Wat nu?”

Neem contact op met AVIA.

Neen, er wordt enkel via domiciliëring gewerkt.

Neen, de eerste werkdag van de maand is het bedrag van de voorbije maand gekend. Pas 5 werkdagen later gebeurt de domiciliëring. De aanbieding zal dus steeds (rekening houdend met de eerste werkdag van de maand) rond dezelfde periode plaatsvinden.

Vul hier het formulier in.

  • Condities kunnen na overleg steeds worden aangepast. Dit wordt door AVIA doorgestuurd naar ATOS die de tankkaart wijzigt. Dit proces neemt slechts een uurtje in beslag.
  • Condities:
    • Referenties voor op de factuur (nummerplaat, naam chauffeur,…)
    • Invoer kilometerstand
    • Soort brandstof (diesel of benzine)
    • Dag-, week- of maandlimieten

De afgesproken prijs ligt vast en kan niet veranderen.

Je kan cash en met bancontact betalen aan de chauffeur of via overschrijving. Zit je al in ons klantenbestand, dan ontvang je een factuur.

Wij plannen alles zo goed mogelijk in zodat iedereen snel bediend wordt. Meestal maximum twee dagen na je bestelling.

Ja, dankzij een goede samenwerking kunnen wij in heel België leveren.

Ja, 500 liter is het minimum.

Het is beter om even te wachten en de brandstof wat te laten rusten.

Gasolie wordt voornamelijk gebruikt om te verwarmen.

Gasolie extra wordt voornamelijk gebruikt voor machines. Bovendien bevat deze olie minder zwavel.

Neen, dit is niet mogelijk.

In bepaalde AVIA stations schakelen wij over naar nieuwe betaalterminals.

De terminal zal vragen om een kilometerstand en chauffeur ID in te geven.

Wenst u deze niet? Druk O + OK.

Dit zal dan ook niet zichtbaar zijn op de maandfactuur.

De melding “saldo ontoereikend” wil zeggen dat de limiet van uw tankkaart bereikt is. Neem contact op met de klantendienst indien u deze wenst te wijzigen.

Onze AVIA tankkaart is een nationale tankkaart en werkt dus enkel binnen België.